Közkeletű tévedés

2012.08.02. 09:16

Szeretném megnyugtatni 'shitgun'-t, aki félkegyelmű diplomások hordáiról vízionál (amivel egyébként messze nincs egyedül), hogy a statisztika nem ezt mutatja. Íme az inkriminált komment:

shitgun.JPG

A KSH oldalán elérhető legfrissebb adatok szerint a felsőfokú végzettséggel rendelkező munkanélküliek száma mintegy 45 ezer fő, ami 10%-át sem teszi ki az összes munkanélkülinek. Ezzel szemben a legfeljebb szakiskolát, vagy szakmunkásképzőt végzettek 300 ezres tábora áll. Ez arányaiban azt jelenti, hogy a diplomával rendelkezők 4,4%-a munkanélküli, míg a legfeljebb szakmunkásképzőt végzők 16%-a. Nem is szólva arról, hogy a diplomának más előnyei is vannak - magasabb a fizetés, a diplomások tovább élnek, stb. - erről bővebben itt olvashat az érdeklődő. Szóval lehetőleg ne a gyári melósok országa legyünk ha egy mód van rá, bármilyen vonzónak is tűnik ez első hallásra.


A kommentet, amúgy innen lőttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://trollhunter.blog.hu/api/trackback/id/tr114691720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

we 2012.08.04. 11:00:49

Ennek melyik mondatával nem értesz egyet?

trollhunter89 · http://trollhunter.blog.hu/ 2012.08.04. 12:14:58

@we: Nincsenek diplomás munkanélküli hordák. Ezt általában olyan kisebbrendűségű komplexussal rendelkező emberek hangoztatják, akiknek nincs felsőfokú végzettsége.

Szerintem sem a diploma teszi az embert, de ahhoz hogy magas tudásigényű munkát végezzünk, amit a külföldi cégek jól megfizetnek ahhoz bizony nem elég az érettségi. És ahogy írtam a diplomának más előnyei is vannak, az egyén és a társadalom szempontjából egyaránt.

Ha megnézed a nyugati országokban a diplomások aránya sokkal magasabb a lakosságon belül.

we 2012.08.04. 12:29:30

@trollhunter89: érdemes lenne megnézni, bizonyos diplomákkal milyen munkát végeznek az emberek. Elmegy tanárnak, mikor nincs gyerek? Vagy pl. antropológia, szociológia szakos hallgatók között hányan dolgoznak majd a szakmájukban?

Nekem kb 10 tanár végzettségű ismerősöm van, ebből 2 azaz kettő dolgozik mint tanár. A többi csinál mást, például adminisztrál vagy hasonló. És igen, sírnak, hogy nem találnak munkát, mert amit csinálnak ahhoz egy érettségi is bőven elég. Van munkájuk, csak nem igényel diplomát. Szerintem erre célzott Shitgun.

A topic-ot amiből az idézet származik én is olvastam, szerintem egészen civilizált hangnemben folyt a vita. Az, hogy te nem értesz egyet valakinek az véleményével attól még nem troll az illető. Megjegyzem, hogy korántsem volt egyedül a véleményével.

trollhunter89 · http://trollhunter.blog.hu/ 2012.08.04. 12:58:22

@we: A blogban nem csak trollok szerepelnek (lásd a blog alcímét). Szerintem sem troll 'shitgun'. Több dolog miatt gondoltam, hogy közzéteszem a hozzászólását. Egyrészt a neve és írásának stílusa is hagy kívánnivalót maga után, másrészről pedig ordas nagy böszmeségeket beszél.

Abban egyébként egyetértünk, hogy az oktatás szerkezetét át kéne alakítani. Ugyanakkor azért mert valaki szociológus/tanár, de nem dolgozik a szakmájában még nem pazarolt el öt évet az életéből.

we 2012.08.04. 13:38:31

@trollhunter89: A stílusa pont olyan volt, mint ahogy az emberek egymás közt beszélgetni szoktak mondjuk egy sör mellett.

"azért mert valaki szociológus/tanár, de nem dolgozik a szakmájában még nem pazarolt el öt évet az életéből."
A sajátjából tényleg nem, végigbulizott 5 évet. Viszont ennyi ideig nem dolgozott, hanem olyan dolgot tanult, amiért a társadalom fizetett, de nem kap vissza belőle semmit.

Hol a böszmeség? Te egyetértesz azzal, hogy "támogassuk azoknak a hallgatónak a képzését akik egy percet sem fognak a szakmájukban dolgozni"? Csak mert akkor én szivesen elmennék, mondjuk nyaralni valahová pár évre, nagyjából ugyanannyit fog majd hozzáadni a nemzeti javakhoz, mint egy felesleges diploma.

Amúgy az a fura, hogy eddig mindenki ezen panaszkodott, most meg, hogy lecsökkentették összesen(!) 7%-al a költségtérítéses keretszámot, mindenki panaszkodik. Eleve nem lett volna szabad így felturbózni.

Természetesen fizetett bérkommentelő vagyok, aki közvetlenül a Fidesz és a Jobbik közös pártkasszájából kapja a fizetését. (amit a zemeberektől loptak el)

trollhunter89 · http://trollhunter.blog.hu/ 2012.08.04. 14:20:33

@we: Nem értem miért húzod fel magad. Senki nem mondta, hogy bérkommentelő vagy. Csomó olyan dolgot írsz, amivel én is egyetértek - én is inkább a természettudományos vonalat erősíteném a bölcsészettel szemben. Ugyanakkor a tanárok jó része igenis a szakmájában helyezkedik el és szerintem az sem gond ha egy okmányirodai alkalmazottnak véletlenül van valamilyen felsőfokú végzettsége. Szóval ez a túlképzés téma jócskán túl van dramatizálva.

Szarágyú barátunk a "Nincs szükség..." kezdetű mondatáért került be a blogomba. Lehet, hogy választhattam volna egy szélsőségesebb megnyilvánulást, de szerintem ez a hozzászólás is jól példázza a tévképzeteket amik az átlag kommentelő fejében élnek (lásd idézett statisztikákat).

Remélem így már ok.
süti beállítások módosítása